כל מה שרציתם לדעת על קידום ושיווק אפליקציות

מחפשים מידע על שיווק אפליקציות? הגעתם למקום הנכון. כל מה שרציתם לדעת על שיווק אפליקציות במאמר הבא.

אם יצא לכם בעבר לעסוק בשיווק באינטרנט או אולי פיתוח אפליקציה לעסק מעניינת אותך – אולי אתם כבר יודעים שלא תמיד זה כל כך קל להביא תוצאות אפקטיביות מפעולות השיווק שלכם, כמו שזה נשמע או מצטייר מצד חברות הפרסום. לפעמים, לקבל חשיפה בדיגיטל וליצור מעורבות מצד הגולשים עם המותג שלכם באינטרנט יכולים להיות אתגרים לא פשוטים. הסיבה לכך היא התחרות הרבה בין בעלי העסקים המתחרים על תשומת לב הגולשים ברחבי הרשת.

שיווק אפליקציות
להשיג מאות אלפיי הורדות באמצעות שיווק אפליקציות נכון

כמו שיש תחרות עזה בין המקדמים ובעלי העסקים שעושים שיווק באינטרנט בכלל, כך גם בתחום שיווק האפליקציות. אם בעבר האפליקציה החדשה שלכם התחרתה מול כאלף אפליקציות אחרות בחנויות של גוגל ושל אפל, היום היא מתחרה מול מיליונים של אפליקציות אחרות!
כמובן שזה גרם לכך שהיום קשה יותר להתבלט מבין המתחרים בחנויות האפליקציות. מה שהופך את תחום שיווק אפליקציות לתחום "חובה" ולא רק מומלץ שכן בלעדיו לא תוכלו להגיע לרף ההורדות המיוחל שהצבת לעצמכם. כך שיווק אפליקציות הפך לשלב בלתי נפרד מהתהליך השקת האפליקציה והפצתה לקהל הגולשים.


למה צריך שיווק אפליקציות ולמי זה מתאים?

חשבתם על רעיון מבריק או מקורי, בניתם אפליקציה, השקתם אותה ואז חיכיתם להורדות שיגיעו – אך משום מה הן לא מגיעות? מה שאתם צריכים בשלב הזה הוא עשיית שיווק אפליקציות אפקטיבי ונכון, להשגת המטרה שלכם – להגיע לרף של מספר ההורדות המיוחל.
באמצעות שיווק אפליקציות אתם יכולים לגרום לקהל גדול יותר של גולשים להיחשף לאפליקציה שלכם. מדובר בדרך הכי יעילה כדי לקבל יותר הורדות לאפליקציה חדשה וגם כדי להגדיל את המודעות לאפליקציה שהיא כבר מוכרת במידה מסוימת וצברה קהל משתמשים ראשוני.
אז אם האפליקציה שלכם לא מקבלת את כמות ההורדות או החשיפה שציפיתם לה ואתם רוצים להגדיל את מס' המשתמשים בה – שיווק אפליקציות זה הפתרון המושלם בשבילכם.


צריכים עזרה? כמה פרטים וחוזרים אליכם:

 

מהו שיווק אפליקציות – פרסום ממומן וקידום ASO לאפליקציות

שיווק אפליקציות זהו תחום פעילות כללי למטרת ביצוע קידום לאפליקציות. זה יכול להיות קידום אורגני או פרסום ממומן – כל עוד מטרת העל היא לקדם את האפליקציה מדובר בשיווק אפליקציות, וכעת נרחיב על האפשרויות העומדות בפניכם.

 

פרסום ממומן לאפליקציות
סוג נוסף של שיווק אפליקציות – חוץ מקידום ASO אורגני לאפליקציות – הוא פרסום ממומן לאפליקציות.
מדובר במודעות ממומנות שאתם מקדמים ברחבי הרשת כדי לקדם את האפליקציה ולגרום לה לקבל יותר חשיפה והורדות. מודעות ממומנות אלה יקודמו לרוב רק במיקומי הנייד ולא בדסקטופ שכן אפליקציות מיועדות לסמארטפונים. אתם יכולים לקבוע שהמודעות הממומנות יופיעו רק באתרים או באפליקציות שאתם מאמינים שהקהל הפוטנציאלי שלכם גולש בהן. פרסום ממומן לאפליקציות נהוג לעשות דרך פלטפורמות הפרסום של גוגל ושל פייסבוק.

 

קידום ASO לאפליקציות
קידום אורגני נקרא בתחום האפליקציות גם App Store Optimization או בקיצור ASO.
לא סתם זה מזכיר לכם את המושג Search Engine Optimization או בראשי תיבות SEO בעולם קידום האתרים. בדומה לSEO, הכוונה ב-ASO היא לביצוע פעולות אופטימיזציה שונות במטרה להתאים את הגדרות האפליקציה שלכם למנועי החיפוש של חנויות האפליקציה בהן היא משווקת.
קידום ASO לאפליקציות זו למעשה הדרך האולטימטיבית לעשיית שיווק אפליקציות. זאת שכן קידום ASO לאפליקציה מסייע לכם להופיע במיקומים גבוהים יותר עבור מילות החיפוש של הגולשים. כך הוא גורם לאפליקציה שלכם להיחשף לקהל גדול ורלוונטי יותר ומאפשר לכם לקבל יותר הורדות.

 

מה עדיף לעשות – קידום אורגני או ממומן לאפליקציה?

באופן גס ניתן לומר כי ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני לקידום ממומן לאפליקציות הם, כמו בתחום השיווק באינטרנט באופן כללי, סובבים סביב 2 היבטים: מהות הנכס, מהות התשלום.

 

מהות התשלום: כאשר אתם עושים שיווק ASO לאפליקציה שלכם, אמנם עליכם להשקיע זמן, אבל אתם לא צריכים לשלם שקל (כל עוד אתם עושים זאת בעצמכם ולא שוכרים איש מקצוע שמומחה בכך). לעומת זאת, שיווק ממומן לאפליקציה מהגדרתו דורש מכם להשקיע כסף על פרסום ממומן, בלי קשר לאם אתם עושים את זה בעצמכם או שלא.

מהות הנכס: קידום ASO יוצר לכם נכס דיגיטלי שיניב לכם תוצאות והורדות בטווח הארוך בצורה פסיבית, גם אם לא תמשיכו בפעולות קידום נוספות. ואילו קידום ממומן לאפליקציה יעניק לכם אפשרות להציג מודעות ממומנות בתשלום, שבלחיצה עליהן מובילות את הגולשים להורדת האפליקציה שלכם, אבל רק כל עוד אתם משלמים כסף על הצגת המודעה.

 

מסקנות
כמו בשיווק באינטרנט בכלל: זה אומר שאם אתם מפסיקים לשלם על קידום אורגני (ASO) לאפליקציה, אבל הוא נעשה בצורה טובה ואיכותית – עדיין תמשיכו להופיע במיקומים ראשונים במנועי החיפוש של חנויות האפליקציה ולקבל תנועה מהגולשים. אבל אם תפסיקו לשלם על קידום ממומן לאפליקציה – המודעות הממומנות שלכם יפסיקו להופיע ותפסיקו לקבל תנועה והורדות ממקור זה.


לסיכום: בעולם קידום האפליקציות אסור לוותר על עשיית קידום ASO ושיווק אורגני לאפליקציה – כי זה מה שגורם לאפליקציה שלכם להופיע לגולשים בחיפוש.
אם רוצים בכך – ניתן ואף רצוי לשלב גם פרסום ממומן לאפליקציה, נוסף על פעולות השיווק האורגני שלה. זאת כדי להגביר את המודעות לאפליקציה שלכם, לגרום לה לבלוט יותר מבין המתחרים ולהיכנס לתודעת הגולשים וכך להגדיל את כמות ההורדות.

 

שיווק אפליקציות עושים רק עם AppGrade

 

אמנם קידום ASO דומה פחות או יותר לתחום ה-SEO ושיווק אפליקציות מזכיר את תחום קידום אתרי האינטרנט – עדיין קיימים הבדלים בין השניים. קידום אפליקציות הוא תחום בעל דקויות משלו והוא דורש ניסיון בתחום האפליקציות כדי להשיג תוצאות בעלות אפקט ניכר.

זה אומר שאם אתם רוצים להתחיל לעשות קידום ASO לאפליקציה שלכם, אתם לא יכולים להסתפק בכל חברת קידום בדיגיטל או שיווק באינטרנט. לשם כך אתם צריכים חברת קידום המתמחה בשיווק אפליקציות וכזו שתוכל לספק עבורכם את המענה המתאים לכם, כמו App Grade.

יש לנו ניסיון של שנים בקידום אפליקציות שונות בחנויות האפליקציה של App-Store ושל Google Play . אנו מכירים את התחום מקרוב, שולטים בדקויות שלו ועוקבים אחר כל החידושים בעולם האפליקציות. כל אלו מאפשרים לנו להעניק לכם שירותי קידום אפליקציות מתקדמים ומוצלחים שיעזרו לכם לנצח את המתחרים.

 

רוצים לעשות שיווק אפליקציות לאפליקציה החדשה שלכם? צוות App Grade ישמח לעמוד לשירותכם ולעזור גם לכם בעשיית קידום אפליקציות אפקטיבי, מתקדם ומשתלם.

 

החלטתם שאתם מעוניינים בשירותי שיווק אפליקציות מקצועיים? 

שתפו אם אהבתם!

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד