קידום אפליקציות ASO איכותי ואפקטיבי – המדריך המלא

רוצים לדעת איך עושים קידום אפליקציות מסוג ASO בעצמכם? קראו את המדריך המלא שהכנו לכם לעשיית קידום אפליקציות איכותי ואפקטיבי יותר, ב10 צעדים פשוטים.

שיווק אפליקציות
קידום אפליקציות ASO מקצועי ומדוייק

מה זה קידום ASO לאפליקציות ולמה לא כדאי לוותר עליו?

מהו קידום ASO לאפליקציות?
ASO זה קיצור של הביטוי App Store Optimization והוא מהווה חלק בלתי נפרד מתהליכי קידום אפליקציות. משמעותו ביצוע פעולות אופטימיזציה, לשם התאמת עמוד האפליקציה שלכם לדרישות של חנויות האפליקציה בהן היא משווקת. מדובר בשיטה הבסיסית והחשובה ביותר לביצוע קידום אורגני לאפליקציות.

מה המטרה של קידום
ASO?
המטרה של קידום ASO היא לגרום לאפליקציה שלכם להופיע לגולשים במיקומים ראשונים בחיפוש, עבור כמה שיותר מילות מפתח הרלוונטיות לכם. זאת כמובן כדי להשיג את מטרת העל – לקבל כמה שיותר הורדות לאפליקציה שאתם רוצים לקדם אותה.

למה לא כדאי לוותר על עשיית קידום
ASO לאפליקציה שלכם?
בלי קידום ASO יהיה לאפליקציה שלכם סיכוי הרבה יותר נמוך להופיע במיקומים טובים לגולשים בחיפוש.
עשיית קידום ASO לאפליקציות הוא בדיוק מה שמאפשר לכם להיחשף לגולשים שמחפשים את ביטויי המפתח הרלוונטיים לכם ולכן הם מהווים את קהל היעד שלכם.
לכן לא כדאי לוותר על ביצוע שיווק ASO לאפליקציה. אם אתם רוצים לקבל הורדות אורגניות לאפליקציה ולא להתבסס רק על פרסום ממומן – קידום ASO נחשב לחובה עבורכם.

צריכים עזרה? כמה פרטים וחוזרים אליכם:

מדריך לקידום ASO לאפליקציה ב10 שלבים פשוטים

לאחר שהבנו מהו קידום ASO לאפליקציות, מה המטרה שלו ולמה לא כדאי לכם לוותר עליו – נעבור למה שמעניין באמת: איך לעשות קידום ASO לאפליקציה?

רוצים לדעת איך לעשות אופטימיזציה להגדרות האפליקציה כדי להתאימה למנועי החיפוש של חנויות האפליקציה? מכיוון שקידום אורגני לאפליקציות חשוב מאוד להופעתן במיקומים ראשונים בחיפוש, החלטנו לצרף מדריך לעשיית קידום ASO לאפליקציה בעצמכם.

להלן 10 שלבים או טיפים שיעזרו לכם לעשות קידום ASO ושיווק אורגני לאפליקציות שאתם מקדמים, כך שישיגו תוצאות אפקטיביות ואיכותיות יותר:

  1. ערכו מחקר מתחרים
    הדרך הכי טובה כדי ליצור אסטרטגיה לקידום באינטרנט בכלל וקידום אפליקציות בפרט – היא לערוך מחקר מתחרים. תבדקו מה עושות האפליקציות המתחרות. איך הן קוראות לאפליקציה? באילו ביטויים כל המתחרים משתמשים בתוכן שבעמוד האפליקציה? מה הם מדגישים בעמוד זה?
    תיבחנו את אסטרטגיות השיווק של האפליקציות המתחרות המציעות את מה שאתם מציעים ורצוי לבחור באלו שעושות את זה הכי טוב. כך תוכלו להבין בצורה ברורה יותר כיצד כדאי שתיפנו לקהל היעד שלכם ואילו מילות מפתח כדאי לכם לקדם.

  2. עשו מחקר מילות מפתח
    כמו בעשיית קידום אורגני לאתרי אינטרנט – גם כאשר עושים קידום אורגני לאפליקציה יש צורך בעשיית מחקר מילות מפתח כדי להבין מה הגולשים מחפשים. זה יסייע לכם לייעל את שאר פעולות הקידום לאפליקציה.

  3. ביחרו שם רלוונטי, קצר וקליט לאפליקציה שלכם
    חשוב ששם האפליקציה יסביר למה היא נועדה, יכיל את מילות המפתח שהגולשים ייכתבו בחיפוש כדי למצוא אותה וכמובן שהשם יהיה קליט וייחודי.

  4. הזינו מילות מפתח במיקומים המתאימים
    את אותן מילות המפתח חובה לשלב במיקומים הנכונים בהגדרות של עמוד האפליקציה בחנויות בהן היא משווקת. הזינו את מילות מפתח אלו בשם האפליקציה ובתיאור שלה והשתדלו להימנע מלהשתמש בביטויים שהם תחרותיים יתר על המידה.

  5. השקיעו בתוכן
    מילות המפתח חייבות להיות משולבות בתוכן איכותי ובעל ערך, ולא מספיק לכתוב את הביטויים כמלל סתמי וחסר משמעות. השתמשו בתיאור כדי לשלב את מילות המפתח באופן טבעי, ספקו ערך מוסף לגולשים והסבירו להם איך משתמשים באפליקציה – כדי שיבינו היטב לאיזה צורך האפליקציה עונה וכיצד היא עושה זאת.

  6. תנו לגרפיקה ולצילומי המסך את הביטוי המתאים
    כאשר אתם עושים שיווק אפליקציות ישנה חשיבות רבה לגרפיקות שאתם מעלים לעמוד האפליקציה, ובמיוחד לצילומי המסך שאתם מצרפים (היבט זה משפיע ומקבל משמעות רבה יותר בחנות האפליקציה של אפל, יותר מבזו של גוגל).
    לכן הקפידו על עבודה עם גרפיקאי מקצועי ועל העלאת תמונות מסך חדות ואיכותיות, שיראו לגולשים איך האפליקציה שלכם יכולה לענות על הצרכים שלהם. בצילומי המסך שאתם מצרפים לעמוד האפליקציה, הדגישו את ההיבטים המעניינים או המועילים באפליקציה.

  7. הבליטו את היתרונות שלכם
    אל תשכחו שייתכן שאתם מתחרים מול עשרות ואולי אפילו אלפי אפליקציות שמציעות בדיוק את מה שאתם מציעים. לכן אתם חייבים להבליט את היתרונות שלכם על פני המתחרים – חשבו, מה אתם מציעים שאין להם או שטוב יותר באפליקציה שלכם? כדי לבלוט מבין האפליקציות המתחרות – שלבו מידע זה בתוכן המוצג בעמוד האפליקציה שלכם.

  8. הדגישו הנעות לפעולה
    הגולשים לא יורידו את האפליקציה כי זה מה שאתם רוצים שהם יעשו. הקפידו להניע את הגולשים לפעולה – ורצוי באמצעות טריגר. טריגר יכול להיות מבצע לזמן מוגבל או כל בונוס אחר שתוכלו לספק למשתמשים שיורידו את האפליקציה וישתמשו בה במהלך תקופת הקמפיין. בכל מקרה חשוב להשקיע מחשבה בהנעות לפעולה ולהדגיש אותן ככל האפשר.

  9. עשו A\B Tasting
    כדי לדעת מה עובד לכם טוב יותר ומה פחות כדאי שתערכו ניסויי A\B Tasting . לפי שיטת אופטימיזציה זו עליכם ליצור 2 עמודי מוצר השונים ביניהם בדבר אחד כמו כותרת, תמונה או טקסט ההנעה לפעולה, למדוד את הבדלי הביצוע ביניהם, ולהשוות את יחסי ההמרה.
    אם אחד מהם היה טוב יותר מהשני – תוכלו להמשיך ולעשות גם לו אופטימיזציה נוספת לפי אותה השיטה וכך להמשיך ולייעל את ביצועי עמוד האפליקציה שלכם.

תאספו ביקורות ודירוגים
לביקורות ולדירוגים שהאפליקציה שלכם מקבלת יש חשיבות רבה בקידומה לראש תוצאות החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים לכם. הדירוגים מסייעים לכם להתברג בתוצאות הראשונות בחיפוש.
יתר על כן, הביקורות גורמות לגולשים לסמוך על האפליקציה וכך הם משתכנעים להוריד אותה בקלות רבה יותר.
לכן חשוב שתשתדלו לאסוף כמה שיותר ביקורות ודירוגים. אתם יכולים לעשות זאת למשל באמצעות הנעת המשתמשים באפליקציה לדרג אותה. תוכלו להקפיץ להם מדי פעם פופ אפ שיזכיר להם להשאיר לכם ביקורת, אם עוד לא עשו זאת.


רוצים קידום אפליקציות שיביא אתכם למיקומים ראשונים בחיפוש, יביא לכם יותר הורדות ויגדיל את קהל המשתמשים? מעוניינים בשירותי קידום אפליקציות אך אתם לא רוצים או לא יודעים לעשות זאת בעצמכם? צרו איתנו קשר עוד היום, ואנו כבר נדאג לכל השאר.

שתפו אם אהבתם!

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד